Artikel Asli: http://ipanrock.blogspot.com/2011/03/cara-membuat-judul-blog-bergerak.html#ixzz1IezVg4BJ

My Followers

Tuesday, December 22, 2009

Berani Kerana Benar..


Gambar hiasan semata-mata


Semalam, buat kali kedua saya kehilangan helmet.. Bahkan sudah beberapa kali saya kehilangan visor helmet.. Hmm, entahlah, 'mereka' ini suka sangat dengan 'pelindung kepala' saya.. nasib... nasib...
Apabila difikirkan kembali, setiap sesuatu mesti ada pro dan kontranya.. Pihak pentadbiran UIA baru sahaja menguatkuasakan pemakaian helmet kepada semua pelajar dan staf pada semester lalu. Langkah yang diambil memang bagus dan saya sokong 100% tanpa was-was.. Tetapi lain pulak kes @ masalah yang timbul - kes KECURIAN HELMET pula yang timbul. Tetapi post kali ini bukanlah bertujuan untuk menyalahkan mana2 pihak ataupun menuduh pencuri helmet dengan tanggapan yang bukan2. Biarlah mereka bergembira dengan 'kerja' mereka.. semoga cepat mendapat Hidayah.. Ameen..

Semalam juga saya kena saman sebab tak pakai helmet. Macm mana nak pakai, helmet dah hilang. Nak sprint boleh je, tapi dalam otak saya fikir elok berhenti je dan cerita perkara sebenar - helmet kena curi!!.. walaupun dah story habis kat mak guard tu, dia tetap nak saman jugak.. Hmm, terima je la. Lepas je kena saman, saya terus pergi security office dekat main entrance uia, nak settle cepat2, malas nak tunggu lama2, nanti pening kepala fikir masalah tu. Masa tu dah pukul 6.30 petang, office pon dah tutup. Jadi, saya pun pulang dan pagi tadi pergi semula seawal 8 pagi - semangat betul.. hehe.. tak boleh pergi lambat2, pukul 9.30 ada kelas CAD pulak. Bila dah story kat pakcik tu, dia suruh buat surat appeal.. Sementara tu dia cek nama saya dalam komputer. Rupa2nya nama saya belum dimasukkan dalam database lagi.. Alhamdulillah, Pak cik tu terus batalkan saman saya.. Jimat duit, hehe..

Jadi, moral of the story ialah, berkatalah benar jika kita betul2 berada di tempat yang benar..
Share/Bookmark

3 comments:

im_zi said...

gud2~saba ye..2la,lain kali beli helmet burok2 je..xde sape nk curik.hehe

una210 said...

hehe,,
betul ke hilang nieyh,,
ke kaw pinjam yang orang len punya n then bila tuan dye amik balik ,then hafiz ckp helmet kna curil,,theehehe

MHY Design Studio said...

hmm.. ntah2 btol ape yg una cakap 2.. haha.. xde r, btol la ilang, ini serius.. bukan main2.. huhu

helmet burok pon org curik jgak.. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...