Artikel Asli: http://ipanrock.blogspot.com/2011/03/cara-membuat-judul-blog-bergerak.html#ixzz1IezVg4BJ

My Followers

Thursday, April 7, 2011

Hip Hip Hooray!!!


Setelah lebih kurang 4 bulan meniti ranjau berduri di semester 2, tahun ke-2, dalam bidang architecture di uia ni, akhirnya berakhir juga dengan melepasi exam yang terakhir, Building Services 2 di KAED Exhibition Gallery, pukul 9-12 tadi.

Perasaan bercampur, hepi pon ada, risau gundah gulana pon ada.. macam-macam ada.. Risau kalau-kalau result kurang memuaskan, hepi sebab bak kata senior2, sem ni la yang paling 'tough' sekali sebab di samping subjek studio, sem ni jugak kitorang kena 'khatam' working drawing n specification dan juga culture n human behaviour.

Walaupun kedua-dua subjek ni takde final exam, tapi 'bebanan'nya terpaksa ditanggung dari awal sem sampai la di saat-saat akhir hujung semester.. Same jugak la macam subjek studio.. hari-hari menghadap drawing.. pas kena komen, betulkan balik, cari idea baru @ refinement.. begitulah seterusnya sampai la final presentation..

Memang tak dinafikan, setiap sem ada cabaran dan dugaannya yang tersendiri.. Malah sem yang terdekat (short sem) yang akan start pada 10 May nanti pon ada cabarannya yang tersendiri.. saya akan mengambil subjek multidisciplinary. Subjek ni akan bergabung antara student Architecture, Quantity Surveyor, Applied Arts dan juga Landscape..

Time tu nanti kami semua akan diagihkan kepada beberapa group dan diberikan 1 projek.. Jadi kami perlu jalankan tugas masing-masing seperti di sebuah Firm Arkitek.. Dengar macam menarik kan? tapi biasalah, apabila kerja berkumpulan ni tentu lagi banyak cabarannya.. apa2 pon kita tunggu sahaja short sem nanti,... hehe..

Ni la KAED Gallery, tempat saya exam.. :)

*KAED = Kulliyyah of Architecture and Environmental Design


Share/Bookmark

2 comments:

NuSaNa NoSa 91 said...

cantiknya KAED tu.. ^_^

btw, klu sem 4, mmg tough ke?? huk3~ =.="

MHY Design Studio said...

Cantik? Em, jemput la datang UIA, melawat kuliyyah saya 2.. hehe... Em, tough jugak la.. Tp Alhamdulillah dah selamat..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...