Artikel Asli: http://ipanrock.blogspot.com/2011/03/cara-membuat-judul-blog-bergerak.html#ixzz1IezVg4BJ

My Followers

Saturday, June 6, 2009

PMGK 2009


PMGK PKPIM DI UIAM..

Perkampungan Menara Gading Kebangsaan (PMGK) merupakan salah satu program tahunan Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM). Pada kali ini program ini telah dilangsungkan di UIAM Gombak bermula pada Jumaat-Ahad (5-7jun 09). Selain PKPIM, program ini juga telah mendapat kerjasama daripada Persatuan Pelajar Islam Wilayah Persekutuan (PPIWP) dan Kerajaan Negeri Selangor Darul Ehsan. Lebih daripada 100 orang peserta telah menyertai program ini iaitu kebanyakannya terdiri daripada pelajar2 lepasan SPM dan sebahagiannya terdiri daripada pelajar2 di Pusat Asasi UIAM.

Tujuan program ini diadakan adalah untuk memberikan gambaran awal atau berkongsi suasana dan cabaran yang bakal dihadapi oleh mereka ketika berada di manara gading kelak. Semua peserta ditempatkan di Mahallah (kolej kediaman) Maryam dan program perasmian telah diadakan di Experimental Hall UIAM.

Sebahagian peserta2 PMGK 2009 (Experimental Hall)

Sebagai ahli PKPIM UIAM, walaupun aku tidak menjadi ajk, fasi, dan sebagainya, namun dengan semangat yang membara (cewah2… hehee), aku bersama2 sahabat2ku yang terdiri daripada Muazan, Izwan dan juga Amin berjalan kaki pergi ke experimental hall tuu.. penat jugak la berjalan sebab sebelum ni tak tau di mana terletaknya tempat tu. Mujurlah jumpa juga akhirnya.. Alhamdulillah..

Acara perasmian dimulai dengan ucapan oleh pengerusi majlis, penyelaras program, Abang Jijan dan seterusnya dirasmikan oleh YB ADUN Batu Caves. Selesai sahaja acara perasmian, semua peserta diberikan jamuan ringan dan terus menaiki bas untuk ke MPH (Multi-purpose Hall) di Mahallah Maryam. Aku pun dengan selamber ikut je mereka semua pergi mahallah Maryam untuk tengok aktiviti seterusnya.

Para VIP yang Hadir

Pembahagian kumpulan di MPH Mahallah Maryam.

Di MPH, peserta2 dibahagikan kumpulan mengikut fasi masing2 dan aku berada di sana sehingga pukul 1 pagi. Setelah badan dah penat, aku pun mengambil keputusan untuk pulang ke bilik aku di Mahallah Ruqayyah. Sekian sahaja untuk kali ini.. wassalam..

Sebahagian fasilitator2 dan tenaga penggerak PMGK 2009

Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...